Urząd Gminy Jaworze, mając na celu obniżenie kosztów energii elektrycznej ponoszonych przez mieszkańców oraz poprawę jakości powietrza (w tym likwidację smogu), zamierza starać się o środki z funduszy europejskich na dofinansowanie instalacji Odnawialnych Źródeł Energii (OZE) w budynkach jednorodzinnych, z których skorzystać będą mogli mieszkańcy naszej gminy.
Chcemy, aby nasi mieszkańcy mieli możliwość zamontowania w swoich domach:
- (samej) instalacji fotowoltaicznej albo
- instalacji fotowoltaicznej wraz z pompą ciepła.
Kilka informacji:
- Instalacja fotowoltaiczna służy do przetwarzania światła w energię elektryczną.
- Osoba posiadająca instalację fotowoltaiczną podłączoną do sieci energetycznej stanie się producentem energii.
- Koszty zakupu energii dla potrzeb gospodarstwa domowego mogą być sporo zmniejszone o wielkość energii wyprodukowanej przez „przydomowy” system.
- W przypadku dodatkowego montażu pompy ciepła nieruchomość zostanie wyposażona w urządzenie do ogrzewania budynku i podgrzewania wody (c.o. + c.w.u.).
Obecnie przygotowujemy niezbędną dokumentację i potrzebujemy od Państwa kilku informacji, które pomogą nam opracować założenia do naszego projektu. Jeżeli zostanie on pozytywnie oceniony i wybrany do dofinansowania, mieszkańcy będą mogli liczyć na dopłatę w wysokości do 85% kwoty netto (bez podatku VAT) do montażu ww. instalacji – natomiast pozostałe 15% kosztów ponoszone będą przez mieszkańca (tzw. projekt parasolowy).
Warunkiem niezbędnym do realizacji powyższego projektu jest zebranie od mieszkańców ankiet wraz z deklaracją przystąpienia do projektu do 6 lutego 2018 r. (wskazane jest zebranie min. 40-50 ankiet). Przedmiotowa ankieta nie jest deklaracją udziału w projekcie, ale ma jedynie na celu posłużyć za źródło informacji, jakie jest rzeczywiste zapotrzebowanie na niskoemisyjne i wykorzystujące OZE instalacje w Gminie Jaworze. Na chwilę obecną nie ma też pewności, że projekt ten będzie realizowany.
W oparciu o analizę potrzeb Urząd Gminy zorganizuje na późniejszym etapie spotkania z mieszkańcami, podczas których omówione zostaną zasady uczestnictwa oraz kwestie finansowania przedsięwzięcia (w tym pokrycia kosztu audytu budynku). Aby projekt mógł być realizowany konieczne jest również zgłoszenie odpowiedniej liczby chętnych.
W związku z pilnym terminem przygotowania dokumentacji projektowej wypełnioną ankietę należy złożyć do wtorku 6 lutego 2018 r. w Urzędzie Gminy Jaworze (Kancelaria Ogólna, parter – pokój 001) bądź przesłać drogą elektroniczną na adres: oze@jaworze.pl.
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Rozwoju i Inwestycji UG Jaworze – tel. 33 828 66 44.
Ankieta zamiaru udziału w projekcie (pobierz)
_______________
UWAGA:
- W projekcie mogą uczestniczyć osoby fizyczne zameldowane na terenie Gminy Jaworze, będące właścicielem budynku mieszkalnego, przy czym efekt realizacji Projektu wykorzystywany będzie wyłącznie dla potrzeb gospodarstwa domowego.
- W przypadku współwłasności nieruchomości wszyscy współwłaściciele muszą wyrazić zgodę na użyczenie nieruchomości na cele Projektu.
- Do udziału w Projekcie dopuszczone będą osoby nie posiadające jakichkolwiek zadłużeń finansowych z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz innych należności wobec Gminy Jaworze.
- Budynek, do którego dostarczana będzie energia elektryczna wytwarzana z instalacji fotowoltaicznej, musi być oddany do użytku.
- Do programu kwalifikuje się jedynie budynek mieszkalny, w którym nie jest prowadzona działalność gospodarcza, a instalacja nie będzie wykorzystywana do prowadzenia działalności rolniczej oraz działalności gospodarczej.
- Budynek, którego będzie dotyczyć budowa nie może zawierać azbestu.
- Złożenie ankiety nie gwarantuje udziału w projekcie.